Menu
Menu
- Top kwaliteit tweedehands boeken
- Gratis verzending vanaf €30
- Veilig betalen met iDeal of Paypal
Wat bedrijven van het Boeddhisme kunnen leren.
Wie het nieuws volgt, kan het niet ontgaan zijn dat bedrijven, na een periode van recessie, weer mooie winstcijfers presenteren. Het lijkt alsof we de crisis achter ons hebben. Lijkt, want wie iets dieper kijkt, ziet dat er helemaal geen reden tot optimisme is. Er is immers niets veranderd aan ons gedrag. We vertonen weer, of beter gezegd, nog steeds hetzelfde gedrag als waarmee en waardoor we in eerste instantie in de problemen kwamen. Als we niet écht veranderen, is het slechts een kwestie van tijd voordat een herhaling zich zal voordoen. Het boeddhisme leert hoe we de waanzin van het herhalen – samsara- kunnen beëindigen: door onwetendheid op te heffen. Willen we economisch destructief gedrag vervangen voor economisch constructief gedrag, dan moeten we ons heil zoeken in een fundamentele systeemverandering. Daartoe hebben we een radicaal nieuwe kijk op economie nodig. In het boek Karmanomics, wat bedrijven van het boeddhisme kunnen leren presenteert Kees Klomp deze nieuwe kijk door zijn ervaringen als boeddhistisch beoefenaar te koppelen aan zijn expertise als marketing- en managementadviseur. Het levert verrassende, verwonderende inzichten op, alsmede praktische aanwijzingen om tot persoonlijk, zakelijk en maatschappelijke welzijn te komen.
€6.95
1 op voorraad
Bekijk ook deze eens